بهشت اقتصاد

در صورتی که می خواهید گفته های شما با نام خودتان در وبلاگ منتشر شود ان ها را به ایمیل beheshtcity@yahoo.com ارسال نمایید.

بهشت اقتصاد

در صورتی که می خواهید گفته های شما با نام خودتان در وبلاگ منتشر شود ان ها را به ایمیل beheshtcity@yahoo.com ارسال نمایید.

جزئیات طرح بزرگ تحول اقتصادی رییس جمهور

رئیس‌جمهور ضمن بیان عوامل مختلف نارساییها و مشکلات اقتصادی کشور را برای مردم گفت : دولت با تحقیق و بررسیهای دقیق مشکلات موجود کشور را ریشه‌یابی کرده و با طراحیهای کارشناسی و بنیادین در صدد اصلاح و علاج نابسامانیهای اقتصادی کشور است.
مهر: دکتر محمود احمدی نژاد که شب گذشته به طور مستقیم و از شبکه یک سیما با ملت ایرین سخن می گفت، بازتعریف نظام بهره ‌وری، هدفمند کردن یارانه‌ها، اصلاح سیستم اخذ مالیات، بهبود وضعیت گمرکات، اصلاح ساختار نظام بانکی، تنظیم نظام توزیع کالا و خدمات، ارزش‌گذاری پول ملی و نیز اصلاح ساختار دولت را از مهمترین راه‌هایی دانست که دولت به‌دنبال اصلاحات ساختاری در آن است و از همة صاحبنظران خواست دولت را در انجام این اصلاحات بنیادین یاری کنند.

بعد از پیروزی انقلاب خدمات بی نظیری در بخش اقتصاد رخ داده است

وی با اشاره به تاریخچه تحولات اقتصادی در کشور، با بیان اینکه سیمای اقتصاد کشور طی 50-40 سال اخیر و بخصوص سه دهه‌ بعد از انقلاب با دو موضوع متفاوت و متناقض مواجه بوده است، گفت: موضوع اول خدمات عظیمی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده است. وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید با کشوری مخروبه، عقب افتاده که در بخش‌های مختلف اقتصادی پیشرفت نکرده بود و در جایگاه شایسته‌ خود قرار نداشت و بدون چشم‌انداز روشنی بود، روبرو بودیم و در دنیا وقتی صحبت از ایران می‌شد، فقط از نفت ایران و اینکه ایران سیاست‌های آمریکا را دنبال می‌کند، یاد می‌شد. ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در طول این 30 سال خدمات زیاد و بی‌نظیری انجام شده است.

رئیس جمهورهمچنین به پیشرفت‌های کشور بعد از انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف اشاره کرد و گفت: در حالی که کشورمان قبل از انقلاب در عرصه صنعت دارای موقعیت چندان مناسبی نبود، امروز شاهد پیشرفت‌های زیادی در عرصه‌های کشاورزی و صنعت و... هستیم، به نحوی که کشاورزی ما در حال حاضر دارای یک استخوان‌بندی مستحکمی است که حتی با وجود خشکسالی کم‌سابقه‌ای نیز که داشته‌ایم، ایستاده و نیازهای مردم را تامین می‌کند. در عرصه‌ فناوری نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و فناوری‌های نو نیز به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کرده‌ایم و در حال حاضر انرژی هسته‌ای در اختیار داریم و در عرصه‌ فضا نیز حضور پررنگ‌تری را شاهد خواهیم بود.

در جایگاه اصلی قرار نداریم

ادامه مطلب ...